Saturday, December 22, 2012

5 Tempat Percutian Keluarga

Hujung tahun masa untuk bawa anak-anak bercuti. Well if you have kids, they only prefer two places, which is water park or fun game.

5 best places to go with kids and your beloved partner :

1) Legoland

Jika anda terfikir untuk ke Selatan tanah air, Legoland merupakan tempat persinggahan terbaik kerana ia syurga kepada kanak-kanak. Taman ini mempunyai 7 daya tarikan utama iaitu : The Beginning, Lego Technic, Lego Kingdoms, Imaginations, Lego City, Land of Adventure dan Minland selain lebih daripada 40 tempat menarik, pertunjukan dan daya tarikan.

Taman ini merupakan taman imaginasi kanak-kanak di mana dengan lebih daripada 30 juta binaan model Lego menjadikan kanak-kanak berkhayal dalam dunia imaginasi mereka di samping membayangkan diri mereka sebagai hero.

Tiket masuk : Gunakan pas masuk tahunan legoland setiap hari termasuk hujung minggu, cuti umum dan cuti sekolah sepanjang tahun.



Ticket
Current price
From 15th December 2012 onwards
LEGOLAND Annual Pass (Adult, 12-59 years old) RM275 / SGD115 RM325 / SGD135
LEGOLAND Annual Pass (Child, 3-11 years old) RM210 / SGD88 RM255 / SGD106
LEGOLAND Annual Pass (Senior, 60+ years old) RM210 / SGD88 RM255 / SGD106



Maklumat lanjut layari : www.legoland.com.my
Maklumat tiket:   http://www.legoland.com.my/Tickets/

2) I-City, Klang. Shah Alam

Di I-City anda berpeluang membawa anak-anak dan keluarga bermain di taman tema air selain berpeluang membawa mereka ke Snow Walk dan menaiki kabel melintasi laluan bercahaya selain berpesta cahaya lampu pada malam hari. 

I-City Water Park, lebih sesuai untuk anak-anak kecil kerana mempunyai kolam air Aladdin, kolam kecil untuk berenang serta kolam ombak. Terdapat juga gelongsor air yang disediakan. Untuk masuk ke dalam, anda perlu menyediakan wang tunai yang cukup, tidak boleh membawa makanan dan minuman daripada luar, serta kesemua urusniaga adalah dalam bentuk point yang dibekalkan di dalam pas masuk berupa jam tangan mainan.Anda tidak perlu risau berada di sini kerana mereka sangat mengambil kira faktor keselamatan anak-anak anda.

Layari : i-city.my untuk maklumat lanjut

3) Bukit Gambang Water Park, Pahang

Di kawasan seluas 17.1 ekar tasik, 24,000 kaki persegi Wave Pool dengan 8 model gelombang, Raft Ride keluarga terpanjang dan 6-lane racer slide dengan papan luncur. Water Park Bukit Gambang menawarkan pakej percutian penuh keseronokan terutama yang mempunyai ramai anak kecil dan remaja. Coco Beach, Coco Island dan Three Top Hill Side merupakan tempat tumpuan utama taman tema air ini.

Perjalanan sejauh dua jam daripada KL atau Selangor membuatkan penginapan di Hotel Bukit Gambang Resort City satu idea yang bijak. Terletak 35 km daripada Kuantan, Bukit Gambang Resort City tempat percutian yang menyediakan tempat istirehat yang selesa seperti karoke, gim, Games Room, Steam-bath, kolam renang dan Indoor Board Games. Yang gemar aktiviti lasak, anda berpeluang untuk Pony ride, Horse-carriage ride, Tram ride, Jungle Trekking, Paintball and warzone, ATV Fun Ride dan flying fox.

Harga promosi taman tema air  RM 23.90 (dewasa) dan RM  16.90 untuk kanak-kanak.

Buget : 2H1M  RM 400, 3H2M RM 600 di Bukit Gambang Resort City.

Layari www.bgrc.com.my untuk maklumat lanjut

4) A'Farmosa Water World, Melaka
Syurga kanak-kanak dan ibu bapa. Di sini bukan sahaja anak-anak dan anda boleh bermain dengan The Largest Water Park in Malaysia tetapi di Safari Wonderland, anda berpeluang menikmati keseronokan lain seperti Safari Adventure, Monkey Island, Walk and Feed Walk Thru Area dan Farm House.

Kolam yang sejuk dengan dua gelongsong air yang besar serta laluan air panjang membuatkan separuh hari anda akan habis di sini dan sebelah petangnya pula anda boleh melawat ke Safari Wonderland dan Cowboy Town. 

Team Park Rate :
Walk In Rate Weekday Weekend

Adult Child Adult Child
Safari Wonderland RM 59 RM 49 RM 62 RM 52
Water Theme Park RM 35 RM 25 RM 40 RM 30
Cowboy Town RM 50 RM 40 RM 50 RM 40
Cowboy Town + 4D RM 65 RM 55





Promotion for Malaysian / Singaporean
* Package Include 1 Set Lunch
Safari Wonderland RM 45 RM 35 RM 48 RM 38
Water Theme Park RM 35 RM 30 RM 40 RM 35
Cowboy Town RM 30 RM 25 RM 30 RM 25
Cowboy Town + 4D RM 45 RM 40








5) Tiara Beach Resort, Port Dickson
 Ada Water Team Park untuk kanak-kanak walaupun menginap di hotel yang sedikit kurang selesa. Selain boleh bermain air di pantai Port Dickson, di sini anda berpeluang untuk joy ride with bicycle, karoke, serta bermain di taman tema air yang disediakan untuk berehat serta bilik kecil untuk permainan kanak-kanak. Namun anda harus membayar harga tiket yang lain untuk masuk ke taman tema air ini. 

Sekiranya anda tidak menyukai penginapan yang disediakan, ada puluhan lagi hotel selesa berhadapan dengan pantai untuk privasi ketika mandian di pantai. 



0 comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com